انتقاد نوری المالکی از فتنه گریهای ترکیه
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
این روزها دخالت های آشکار ترکیه در امور سایر کشورهای مستقل از جمله عراق و سوریه موجب نفرت ملتها و دولتهای اسلامی منطقه از این کشور مدعی اسلامگرایی شده است.
این روزها دخالت های آشکار ترکیه در امور سایر کشورهای مستقل از جمله عراق و سوریه موجب نفرت ملتها و دولتهای اسلامی منطقه از این کشور مدعی اسلامگرایی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، در پی دخالتهای ترکیه در امور عراق و حمایت این کشور از تروریستها، نوری المالکي نخست وزير عراق، نسبت به اظهارات اخير همتاي ترکی اش در حمايت از طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهوري اين کشور واکنش نشان داد.

 رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در اظهاراتي گفته ‌است کشورش به حمايت از الهاشمي ادامه خواهد داد .

نوري المالکي نخست وزير عراق با انتقاد از نخست وزير ترکيه گفت اظهارات اردوغان بر اساس "احترام متقابل" بيان نشده است.

بنابر بيانيه دفتر نخست وزيري عراق، نوري المالکي در گفت و گو با کانال ماهواره اي کردي NRT ، گفت:" ما با ترکيه هيچ مشکلي نداريم."

وي افزود:" ما نمي‌خواهيم با ترکيه، يا ايران و يا امريکا و يا عربستان سعودي و يا هر کشور ديگر دشمني کنيم اما آن‌چه اتفاق افتاد و اظهارات مطرح شده از جانب ترکيه بر اساس احترام متقابل نيست."

رجب طيب اردوغان، روز سه شنبه (۱۹ اريبهشت، ۸ مي) در کنفرانسي خبري در ايتاليا گفت: دولت وي همواره از طارق الهاشمي حمايت کرده و به حمايت خود ادامه خواهد داد.

اردوغان اين اظهارات را در حالي بيان کرد که مدت کوتاهي پيش از آن پليس بين الملل، اينترپل، براي دستگيري الهاشمي به اتهام هدايت و حمايت مالي از حملات تروريستي در عراق، "اخطار قرمز" صادر کرد.

معاون رئيس جمهور عراق به صدور دستور حملات و بمب گذاري‌هاي مرگ‌بار عليه غيرنظاميان بي گناه عراقي و هچنين مقامات دولتي و امنيتي اين کشور در طول سال‌هاي گذشته متهم شده است.

يکي از موارد اتهامي عليه وي، بمب گذاري خودرو در نوامبر ۲۰۱۱ در بغداد است که هدف از آن نوري المالکي نخست وزير عراق بود. الهاشمي و محافظان وي همچنین با اتهام قتل شش قاضي مواجه هستند.

طارق الهاشمي قبل از ورود به ترکيه به منطقه کردستان شمال عراق متواري شد و سپس به عربستان سعودي و قطر رفت.

اين درحالي است که هنوز مشخص نيست آيا پليس ترکيه تدابيري براي بازداشت وي اتخاذ می کند یا خیر.

گفته مي‌شود دولت ترکيه در تلاش براي محافظت از طارق الهاشمي دو آپارتمان براي وي و چهار محافظش در حومه استانبول اجاره کرده است.

بنابر اين گزارش، اين اقدام پس از سري مذاکرات ميان طارق الهاشمي، داوود اوغلو وزير خارجه و رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه صورت گرفته است.

در همين حال،گفته مي‌شود آنکارا براي تامين امنيت بيش‌تر هاشمي،۱۷ محافظ و ۵ دستگاه خودرو از جمله خودروی ضد گلوله در اختيار وي قرار داده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها